Gdje kučka loče tu i laje.
PSIHOLOGIJA "KUČKE"
"...Nije kuja zalud draga srcu mom... "
(Džoni B. Štulić-Azra)
Prema izabranim strategijama, takozvane
"kučke" se mogu, načelno, podeliti u tri sukobljene grupe. U prvoj
grupi su "kučka" vaspitačice, one koje nisu odustale od vaspitavanja
nižih vrsta muškaraca istinom i suočavanjem. Drugoj grupi pripadaju one koje su
odustale od vaspitavanja pojedinaca, ali, generalno, nemaju potrebu da muške
koriste tako što će ih zavoditi lažima i koristiti u druge svrhe osim
povremenih zadovoljstava. One ih otvoreno kastriraju, olajavaju, i tako,
posredno, ipak utiču na javno mnjenje i formiranje kriterijuma o tome šta bi
muškarac trebalo da bude. Nazovimo ih, za potrebe ovog rada, "kučke
olajuše". U treću grupu spadaju takozvane "kučke uvijuše", one
koje zavode muškarce, dodvoravaju im se i koriste ih i za zadovoljstvo, ali i
za druge vrste materijalnih i nematerijalnih koristi. One ometaju pedagoški
posao ovim prvim, i zato su njihov prirodni neprijatelj. Između te dve vrste
"kuja" vodi se neka vrsta svetog rata. "Kuje uvijuše" kvare
muškarce, ruše autoritet vaspitačica, koriste se plodovima njihovog truda, i,
podilaženjem, stvaraju muškarcima lažnu sliku o sebi. Ne retko, upravo uvijuše
vrebaju kao iskušenje kolebljive muževe, nedorasle objekte vaspitnog procesa
koji biraju lakši put, ono što im više prija, podilazi sujeti, i rasterećuje ih
od bolnih napora odrastanja i suočavanja sa sobom, na koje ih nagone njihove
vaspitačice.
One, uvijuše, pak, u svoju odbranu, imaju da
kažu to da oni muškarčići koji podlegnu njihovoj taktici nisu ni vredni truda
njihovih kolegnica-vaspitačica, te im tako samo čine uslugu.
Ne retko, dešava se da "kučke"
vaspitačice, i "kulke olajuše", prelaze iz jedne grupe u drugu, u
raznim fazama svog života, jer ove dve grupe su srodne. I "olajuše"
su neka vrsta vaspitačica (i muškaraca i žena), s tim što one sprovode širu
društvenu akciju vaspitno obrazovnog rada metodom olajavanja.
"Olajuši" se može desiti da nagazi na ludi kamen, i da poželi da se
bavi individualnim vaspitanjem. Kao što se i "vaspitačici" može
desiti da ostane bez pogodnog objekta vaspitnog procesa, da se možda razočara u
izvesnog pojednica, i da krene u širu društvenu akciju prosvetljivanja širokih
masa olajavanjem muškog roda, i kastriranja brojnih nasrtljivih muškarčića koji
je ne inspirišu da primeni individualni tretman.
"Uvijuše", pak, ređe prelaze u
predhodne dve grupe, mada se i one mogu smatrati nekom vrstom vaspitačica.
Prezir prema muškarčićima sa malim m, kod "uvijuša", kad tad dođe do
izražaja, i kod muškarčića se razbije stvorena iluzija veličine. Takvo
kastriranje je mnogo bolnije. Iz povrede koju time zadobiju na srcu, ili sujeti
i samopoštovanju, oni mogu nešto da nauče, ili da ne nauče ništa. Zavisno od
toga koliko im je to m. Ako nije beznadežno malo, mogu da spoznaju da su
privilegije foliranja kratkotrajne, nesigurne, i da račun kad tad dođe na
naplatu. U slučaju da su u naručje "uvijuše" pohrlili bežeći od
torture zahtevnih "vaspitačica", nakon osvešćivanja i rušenja
iluzija, mogu da shvate da nemaju kud, do da postanu muškarci sa velikim M. Ako
se to desi, uvijušama se mora priznati značajna uloga u polaganju velike Mature
za dobijanje sertifikata o sticanju velikog M. To je uloga slična onoj koju
Lucifer ima u iskušavanju ljudskoga roda. Kroz iskušenja učimo i sazrevamo. Ili
propadamo.
Da, da, i to se može desiti onom sa malim m,
ako ništa ne nauči iz iskustva sa "uvijušama". Ili ako izvuče
pogrešne zaključke, što je gore nego da ne nauči ništa. Može postati ženomrzac,
osvetnik, ili posebna vrsta džukele-takozvana "Teška džukela".
Primetićete da ni u reči teška, ni u reči džukela, uopšte nema m. Ni malog, ni
velikog. To nije slučajno. Moglo bi se, neosnovano, zaključiti da su
"uvijuše", u krajnjem ishodu, uništiteljke srednje klase m. Ili se
ide ka aristokratskoj klasi muškaraca sa velikim M, ili se upada u muški
lumpenproleterijat bez-m-ovića. Ne želim da se ovde ozbiljnije bavim muškim
tragedijama. Primetiću samo da se ni u jednoj reči koja označava karakterne
osobine posrnulih muškarčića ne nalazi slovo m: kulov, džukela, pederčina ili
pederčić, kretenčina, pizda, pičkica, seljačina, lažovčina, folirant, ljiga,
infantilac, švalerčić, švalerčina, fićfirić.., osim ako se ne radi o snažnim
osećanjima, makar i negativnim, koja ipak govore da su bili duboko ljubavno
povređeni, i da imaju srce koje pati i mrzi. Da, u reči mržnja postoji slovo m,
pa samim tim i u reči ženomrzac. "Od ljubavi do mržnje samo korak nas
deli…", kaže jedan stari ljubavni šlager. A korak se može napraviti u oba
smera. Možda baš ta mogućnost koraka u ljubavnom smeru daje pravo na
egzistenciju slova m i ženomrscima. Žene razmišljaju: "Ovaj bar ima
dubinu, i muda da mrzi. (Primetićete da obe reči imaju slovo m. Makar u srpskom
jeziku) Možda baš nije pravilno usmeren, ali nije kilav na osećanjima, pa se
možda može i prevaspitati. A to je tako slatko i izazovno…". Mislim,
možda tako razmišljaju… Šta ja znam. Ćud je ženska vočka čudnovata. Ne slomi
je, al' zube polomi.
Ono što je važno znati je da se sve vrste
"kučki", pri susretu sa svojim bogom, Muškarcem sa velikim M, ako se
ne uplaše susreta sa likom božijim, pretvaraju u nešto drugo… ono što i jesu,
male mace koje predu. To je jedna posebna vrsta evolucije za koju nisu potrebni
milioni godina, i koja se ne odigrava preko slučajnih mutacija.
Nebojša Jovanović-psiholog
Нема коментара:
Постави коментар